ST Driver
Den smidda ”SAT2041 Beta Ti Face”-träffytan, som också fanns i ST200-serien, har fått en smärre uppdatering och ska nu ge samma fartresurser, men ännu bättre respons och känsla i träffögonblicket. I titanmaterialet ingår 20 procent vanadin, fyra procent aluminium och en procent tenn. SAT2041 är inte nytt för golfbranschen men relativt ovanligt. Materialet användes först i bilindustrin och i proffscyklars växlar och togs fram för att vara slitstarkt och stå emot starka krafter under lång tid.
Enligt Mizuno har det 17 procent mer draghållfasthet och är åtta procent mer flexande än 6–4Ti (som tidigare varit ett av de vanligaste materialen i just drivers). Detta ska, inte helt oväntat, ge höga bollhastigheter över en så stor del av träffytan som möjligt.
Nya ST-Z-drivern är en vidareutveckling av fjolårets ST200-driver och ska ge höga bollhastigheter, vara stabil, förlåtande och ämnad för spelare som inte är i behov av höga spinntal i bollen för att få en effektiv bollflykt.
ST-X-drivern är en vidareutveckling av fjolårets ST200X-driver och ska erbjuda stabilitet, högre bollstart och höga bollhastigheter. ST-X är förvisso hälviktad för att främja en drawskruv, men någon utpräglad antislicedriver är det inte. I jämförelse har ST-X något kompaktare profil än ST-Z.
I ST-serien ingår även ST-Z FW som har en traditionell, mer kompakt form men ska vara förlåtande och ge höga bollhastigheter.
Alla tre nya metalwoods har Mizunos Quick Switch Sleeve och kan justeras två grader upp och ner i loft.